Hyvä asiakaskokemus syntyy saumattomasta yhteistyöstä

Kirkkonummelaisessa omakotitalossa oli pyörinyt Enervent Zehnderin ilmanvaihtokone yli 10 vuotta. Huoltokäynnin yhteydessä kävi ilmi, että laitteen vaihto oli ajankohtainen. Tilalle asennettiin ensimmäinen Salla Compact -mallin kone, jossa oli uusi, erityisesti ahtaaseen tilaan sopiva kattokiinnitysmekanismi. Asiakkaan kiitos kuuluu myös LVI-Trion IV-huoltotiimille, joka oli kuunnellut herkällä korvalla, kun valmistajan kouluttaja kertoi tulossa olevista uutuuksista. 

Ilmanvaihtokoneen ilmavirrantuottokyky ja sen sijoituspaikka määrittävät parhaimman vaihtoehdon jokaiseen kiinteistöön. Koneet on tehty kestämään aikaa ja vaihto on ajankohtaista vain, jos laitteelta halutaan ominaisuuksia, joita ei vanhalla voi toteuttaa tai jos varaosia ei enää valmisteta.

Osaava huoltotiimi löytää ratkaisut ongelmiin

Jani Lepojärvi perheineen on asuttanut keltaista omakotitaloa yli 10 vuotta.

– Hankimme talopaketin, jossa tekninen tila oli valmiina. Siellä on katon kulmauksessa ollut asennettuna Enervent Zehnderin Pingvin-mallin ilmanvaihtokone, jonka alle on asennettu kaappimallinen lämminvesivaraaja. Lisäksi vieressä on vielä keskuspölynimuri.

– Olen ollut tyytyväinen ja IV-kone on ollut helppohoitoinen. Kun siihen tuli ensimmäistä kertaa varsinaista vikaa, otin yhteyttä valtuutettuun huoltoyhtiöön. Mielelläni olisin siis jatkanut entisellä laitteella, mutta nyt tarvittiin muunlainen ratkaisu, hän toteaa.

– Asiakkaan tapauksessa alkuperäinen ilmanvaihtokoneen piirikortti oli hajonnut, eikä vastaavaa elektroniikkaosaa enää ollut markkinoilla saatavilla, kertoo työnjohtaja Niko Salo LVI-Triolta.

Salon mukaan käynti paikan päällä vahvisti, että ahtaassa teknisessä tilassa laitteen vaihtoon tarvittaisiin enemmänkin purkutöitä. Riskinä oli myös, että alkuperäinen varaaja voisi vikaantua siirrossa. Oli tarpeen löytää parempi ratkaisu.

Valmistajan ja kumppanin vuoropuhelu hyödyttää asiakasta 

Enervent Zehnder kutsuu säännöllisesti valtuutettuja huoltokumppaneitaan päivittämään tuoteosaamistaan. Viime kesänä Porvoon tehtaalla käytiin läpi muun muassa tulossa olevia tuoteuutuuksia myynnistä vastaavan Ronni Laaksosen johdolla.

– Osallistuimme huoltoasentaja Ville Eskolan kanssa koulutuspäivään ja sieltä jäi mieleen, että Salla-malliin oli tulossa uusi kiinnitysmekanismi. Kun asiakkaan ongelma tuli esiin, otin heti yhteyttä Ronniin kysyäkseni, koska on mahdollista saada uusi versio asennukseen, vahvistaa Niko Salo.

Enervent Zehnder näytti vihreää valoa ja uudistetulla kattokiinnitysmekanismilla varustettu Salla Compact -laite asennettiin Kirkkonummelle ilman tarvetta purkaa muita samassa tilassa olevia rakenteita.

– Arvostan sitä, että huoltoyhtiö otti meidän asiamme omakseen ja näki extra-vaivaa löytääkseen juuri meidän tilanteeseemme parhaimman ratkaisun. Se mahdollisti vaihdon saman valmistajan uuteen ilmanvaihtokoneeseen ilman hankalia purkutöitä. Kun huoltokumppanin ja valmistajan yhteistyö toimii näin saumattomasti, hyötyy siitä ennen kaikkea asiakas, kiittää tyytyväinen Jani Lepojärvi.

– Keräämme palautetta asiakkailta ja huoltokumppaneilta. Uusien ratkaisujen ohella jatkokehitämme jo markkinoilla olevia laitemalleja. Vuonna 2018 lanseerattu suosittu Salla on oiva valinta pientaloihin ja uudistettu kattokiinnitysmekanismi teki siitä vieläkin paremman, summaa Laaksonen.

Kuva: Ronni Laaksonen sekä LVI-Trion Niko Salo ja Ville Eskola